Κινήσεις πολιτών για χρεώσεις που θεωρούν καταχρηστικές
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Αράπογλου garapoglou@dolnet.gr
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Αράπογλου garapoglou@dolnet.gr
«Δεν θεωρώ ότι πρέπει να πληρώνουμε διόδια σε αυτόν τον δρόμο. Η Εθνική Οδός Κορίνθου- Πατρών όχι μόνο δεν παρέχει καμία ασφάλεια, αλλά τελευταία, με τα νέα έργα κατά μήκος της διαδρομής, έχει γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη. Κάθε φορά που περνάω κάνω τον σταυρό μου για να φτάσω». Επικίνδυνη αποστολή είναι, σύμφωνα με τον κ. Φώτη Καλιάνη, η διαδρομή στην Εθνική Οδό Κορίνθου- Πατρών, την οποία χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Ο ίδιος, όπως ο περισσότερος κόσμος που χρησιμοποιεί τον ίδιο δρόμο, θεωρεί πως πρόκειται ίσως για το πιο επικίνδυνο σημείο του εθνικού οδικού δικτύου και για τον λόγο αυτό εδώ και καιρό εκφράζει τη διαμαρτυρία του αρνούμενος να καταβάλλει το αντίτιμο των διοδίων. Όπως εξηγεί, δεν είναι το ποσό που θέλει να γλιτώσει, αλλά να περάσει το μήνυμα πως πρέπει να βελτιωθεί το συγκεκριμένο δίκτυο. «Για τους άλλους δρόμους δεν θεωρώ πως είναι σωστό να διαμαρτύρεται κάποιος, αφού είναι πολύ καλύτεροι. Για τον συγκεκριμένο, όμως, είμαι κάθετα αντίθετος και θα συμμετάσχω σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία βοηθήσει στο να ασκηθεί πίεση, ώστε να αλλάξουν τα πράγματα. Πιστεύω πως πολλοί ακόμα φοβούνται πιθανές κυρώσεις και γι΄ αυτό δεν αρνούνται να πληρώσουν. Αν, όμως, μπορούσαν να συγκεντρωθούν πάρα πολλοί πολίτες και έκαναν μια μεγάλη διαμαρτυρία, ίσως να πετυχαίναμε κάτι», επισημαίνει ο κ. Καλιάνης. «Αστικά» διόδια Ίδια στάση, αλλά με αντίστροφες αφορμές τηρούν και πολλοί κάτοικοι της Βορείου Αττικής, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά συγκεντρώσεις στα διόδια των Αφιδνών, ενώ δύο φορές, μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να σπάσουν τις μπάρες από την αγανάκτησή τους. Ζητούν την κατάργηση των «αστικών» διοδίων και αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο εξηγώντας πως η «Νέα Οδός» αποτελεί τον μοναδικό αξιόπιστο οδικό άξονα για τη Β. Αττική, η οποία πλέον αποτελεί τμήμα της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Επιπλέον, αντιδρούν για το γεγονός ότι παραπλεύρως δεν υπάρχουν καν αξιόπιστοι παράδρομοι, ζητούν την εφαρμογή ενός «κλειστού» συστήματος χρέωσης, βάσει δηλαδή της χιλιομετρικής απόστασης, ενώ αντιδρούν για το γεγονός ότι μέρος του ποσού που πληρώνουν διατίθεται για τη χρηματοδότηση της Ιονίας Οδού από το Αντίρριο ώς την Εγνατία. «Ζητούν από τους πολίτες της Β. Ατ τικής να χρηματοδοτήσουν ένα έργο υποδομής που αφορά όλους τους πολίτες της χώρας, που το κράτος έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να το θέσει στην υπηρεσία τους δωρεάν. Επιπλέον, τίθεται και το υπέρογκο κόστος για τους κατοίκους της περιοχής, αφού μια τυπική ελληνική οικογένεια που ζει στις Αφίδνες και χρησιμοποιεί το Ι.Χ. για μετάβαση στον χώρο δουλειάς στην Αθήνα και έχει να καλύψει και τις ανάγκες των παιδιών για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες κ.λπ. υπολογίζεται πως θα καταβάλει 264 ευρώ τον μήνα μόνο για τέλη διοδίων», επισημαίνει ο κ. Τάκης Κουρής, κάτοικος Αφιδνών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής των πολιτών. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι οι οδηγοί να σταματούν στο γκισέ των διοδίων και να λένε ευγενικά στον υπάλληλο πως «ως πολίτης αρνούμαι να πληρώσω γι΄ αυτό τον δρόμο διόδια. Ο αριθμός κυκλοφορίας μου είναι...», ενώ να αρνούνται να δώσουν οποιοδήποτε άλλο προσωπικό στοιχείο. Αν η εταιρεία επιθυμήσει να διεκδικήσει το ποσό που της αναλογεί, απευθύνεται με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στην αρμόδια υπηρεσία, ώστε να αναζητήσει τα στοιχεία του κατόχου και στη συνέχεια του στέλνει ειδοποίηση για επιβολή προστίμου στο 20πλασιο του αντιτίμου. Σε περίπτωση νέας άρνησης δικαιούται να το διεκδικήσει διά της δικαστικής οδού, κάτι που, ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί. «Πιστεύουμε πως η εταιρεία δεν το κάνει γιατί φοβάται μια αρνητική απόφαση. Αν, παρόλα αυτά, έφταναν αρκετές μηνυτήριες αναφορές στο δικαστήριο, τότε θα είχαμε την ευκαιρία να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και να δημιουργούσαμε δεδικασμένο», υποστηρίζει ο κ. Κουρής. Το εισιτήριο του Μετρό Το κίνημα αλληλεγγύης μεταξύ των πολιτών στην καθημερινότητα έχει εξαπλωθεί σε πολλές μορφές. Το πιο συχνό φαινόμενο είναι η μεταβίβαση του εισιτηρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό από τον ένα επιβάτη στον άλλο, στις περιπτώσεις που δεν έχει παρέλθει η διάρκεια χρήσης του. «Ζω κοντά στο κέντρο και κινούμαι πολύ συχνά με το Μετρό. Οι διαδρομές μου δεν διαρκούν πολύ και συνήθως απομένει αρκετός χρόνος μέχρι να περάσει η μιάμιση ώρα ισχύος του εισιτηρίου. Θεωρώ κρίμα να το πετάξω, ενώ μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, γι΄ αυτό το αφήνω είτε στη βάση του εκδοτηρίου είτε στο ακυρωτικό μηχάνημα», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γιάννης Τσιλμπόκος. Οι «άτακτοι» επιβάτες έχουν αυξηθεί πολύ, ενώ συνεχίζονται οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις μέσω Διαδικτύου, με αποτέλεσμα οι έλεγχοι να γίνουν πιο εντατικοί. Μάλιστα, στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου υπάρχει πλέον η προειδοποίηση πως «η παραχώρηση και η αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από τον νόμο».
«Δεν θεωρώ ότι πρέπει να πληρώνουμε διόδια σε αυτόν τον δρόμο. Η Εθνική Οδός Κορίνθου- Πατρών όχι μόνο δεν παρέχει καμία ασφάλεια, αλλά τελευταία, με τα νέα έργα κατά μήκος της διαδρομής, έχει γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη. Κάθε φορά που περνάω κάνω τον σταυρό μου για να φτάσω». Επικίνδυνη αποστολή είναι, σύμφωνα με τον κ. Φώτη Καλιάνη, η διαδρομή στην Εθνική Οδό Κορίνθου- Πατρών, την οποία χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Ο ίδιος, όπως ο περισσότερος κόσμος που χρησιμοποιεί τον ίδιο δρόμο, θεωρεί πως πρόκειται ίσως για το πιο επικίνδυνο σημείο του εθνικού οδικού δικτύου και για τον λόγο αυτό εδώ και καιρό εκφράζει τη διαμαρτυρία του αρνούμενος να καταβάλλει το αντίτιμο των διοδίων. Όπως εξηγεί, δεν είναι το ποσό που θέλει να γλιτώσει, αλλά να περάσει το μήνυμα πως πρέπει να βελτιωθεί το συγκεκριμένο δίκτυο. «Για τους άλλους δρόμους δεν θεωρώ πως είναι σωστό να διαμαρτύρεται κάποιος, αφού είναι πολύ καλύτεροι. Για τον συγκεκριμένο, όμως, είμαι κάθετα αντίθετος και θα συμμετάσχω σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία βοηθήσει στο να ασκηθεί πίεση, ώστε να αλλάξουν τα πράγματα. Πιστεύω πως πολλοί ακόμα φοβούνται πιθανές κυρώσεις και γι΄ αυτό δεν αρνούνται να πληρώσουν. Αν, όμως, μπορούσαν να συγκεντρωθούν πάρα πολλοί πολίτες και έκαναν μια μεγάλη διαμαρτυρία, ίσως να πετυχαίναμε κάτι», επισημαίνει ο κ. Καλιάνης. «Αστικά» διόδια Ίδια στάση, αλλά με αντίστροφες αφορμές τηρούν και πολλοί κάτοικοι της Βορείου Αττικής, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά συγκεντρώσεις στα διόδια των Αφιδνών, ενώ δύο φορές, μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να σπάσουν τις μπάρες από την αγανάκτησή τους. Ζητούν την κατάργηση των «αστικών» διοδίων και αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο εξηγώντας πως η «Νέα Οδός» αποτελεί τον μοναδικό αξιόπιστο οδικό άξονα για τη Β. Αττική, η οποία πλέον αποτελεί τμήμα της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Επιπλέον, αντιδρούν για το γεγονός ότι παραπλεύρως δεν υπάρχουν καν αξιόπιστοι παράδρομοι, ζητούν την εφαρμογή ενός «κλειστού» συστήματος χρέωσης, βάσει δηλαδή της χιλιομετρικής απόστασης, ενώ αντιδρούν για το γεγονός ότι μέρος του ποσού που πληρώνουν διατίθεται για τη χρηματοδότηση της Ιονίας Οδού από το Αντίρριο ώς την Εγνατία. «Ζητούν από τους πολίτες της Β. Ατ τικής να χρηματοδοτήσουν ένα έργο υποδομής που αφορά όλους τους πολίτες της χώρας, που το κράτος έχει υποχρέωση να κατασκευάσει και να το θέσει στην υπηρεσία τους δωρεάν. Επιπλέον, τίθεται και το υπέρογκο κόστος για τους κατοίκους της περιοχής, αφού μια τυπική ελληνική οικογένεια που ζει στις Αφίδνες και χρησιμοποιεί το Ι.Χ. για μετάβαση στον χώρο δουλειάς στην Αθήνα και έχει να καλύψει και τις ανάγκες των παιδιών για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες κ.λπ. υπολογίζεται πως θα καταβάλει 264 ευρώ τον μήνα μόνο για τέλη διοδίων», επισημαίνει ο κ. Τάκης Κουρής, κάτοικος Αφιδνών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής των πολιτών. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι οι οδηγοί να σταματούν στο γκισέ των διοδίων και να λένε ευγενικά στον υπάλληλο πως «ως πολίτης αρνούμαι να πληρώσω γι΄ αυτό τον δρόμο διόδια. Ο αριθμός κυκλοφορίας μου είναι...», ενώ να αρνούνται να δώσουν οποιοδήποτε άλλο προσωπικό στοιχείο. Αν η εταιρεία επιθυμήσει να διεκδικήσει το ποσό που της αναλογεί, απευθύνεται με τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στην αρμόδια υπηρεσία, ώστε να αναζητήσει τα στοιχεία του κατόχου και στη συνέχεια του στέλνει ειδοποίηση για επιβολή προστίμου στο 20πλασιο του αντιτίμου. Σε περίπτωση νέας άρνησης δικαιούται να το διεκδικήσει διά της δικαστικής οδού, κάτι που, ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί. «Πιστεύουμε πως η εταιρεία δεν το κάνει γιατί φοβάται μια αρνητική απόφαση. Αν, παρόλα αυτά, έφταναν αρκετές μηνυτήριες αναφορές στο δικαστήριο, τότε θα είχαμε την ευκαιρία να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και να δημιουργούσαμε δεδικασμένο», υποστηρίζει ο κ. Κουρής. Το εισιτήριο του Μετρό Το κίνημα αλληλεγγύης μεταξύ των πολιτών στην καθημερινότητα έχει εξαπλωθεί σε πολλές μορφές. Το πιο συχνό φαινόμενο είναι η μεταβίβαση του εισιτηρίου του Ηλεκτρικού και του Μετρό από τον ένα επιβάτη στον άλλο, στις περιπτώσεις που δεν έχει παρέλθει η διάρκεια χρήσης του. «Ζω κοντά στο κέντρο και κινούμαι πολύ συχνά με το Μετρό. Οι διαδρομές μου δεν διαρκούν πολύ και συνήθως απομένει αρκετός χρόνος μέχρι να περάσει η μιάμιση ώρα ισχύος του εισιτηρίου. Θεωρώ κρίμα να το πετάξω, ενώ μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος άλλος, γι΄ αυτό το αφήνω είτε στη βάση του εκδοτηρίου είτε στο ακυρωτικό μηχάνημα», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γιάννης Τσιλμπόκος. Οι «άτακτοι» επιβάτες έχουν αυξηθεί πολύ, ενώ συνεχίζονται οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις μέσω Διαδικτύου, με αποτέλεσμα οι έλεγχοι να γίνουν πιο εντατικοί. Μάλιστα, στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου υπάρχει πλέον η προειδοποίηση πως «η παραχώρηση και η αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από τον νόμο».
πηγη ΤΑ ΝΕΑ online http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4556560