Χαρίζουν 1,2 δισ. ευρώ στους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων

Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της πανηγυρίζουν για την επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων, επιχειρώντας να την εντάξουν στην εικονική πραγματικότητα της… επερχόμενης ανάκαμψης που διαφημίζει ο πρωθυπουργός. Επιμελώς, όμως, κρύβουν το γεγονός ότι εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος πριμοδοτούν τους διαπλεκόμενους μεγαλοεργολάβους με 1,2 δισ. ευρώ.

Στον αναλυτικό πίνακα που παραθέτουμε παρουσιάζουμε τα πραγματικά στοιχεία σε σχέση με τους «υπό επανεκκίνηση» αυτοκινητόδρομους, τα οποία μιλούν από μόνα τους και αποκαλύπτουν τη διαχρονική σχέση κυβερνήσεων – μεγαλοεργολάβων...

...Επί του συγκεκριμένου, λοιπόν, στον πίνακα δίνουμε ανά Σ.Π. και συγκεντρωτικά τα παρακάτω στοιχεία:
• Το ποσό του κατασκευασμένου έργου (γραμμές 1 και 10).
• Την εκτίμηση για το κόστος «λειτουργίας και συντήρησης» (γραμμή 11), κόστος για το οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης δεν παρέχει στοιχεία, ενδεχομένως για να μην μπορούν να καταλήξουν σε συμπέρασμα οι υπολογισμοί. Πάντως, αυτό το μέγεθος μπορεί με καλή προσέγγιση να υπολογιστεί από τα στοιχεία που δίνουν οι ίδιοι οι Παραχωρησιούχοι για τον εξοπλισμό και το προσωπικό που απασχολούν, καθώς και από στοιχεία των ισολογισμών.
• Τα χρήματα που έχει εισπράξει ο Παραχωρησιούχος από το Δημόσιο και τα διόδια (γραμμές 2,4,5 και 12).
• Τη σύγκριση της δαπάνης του Παραχωρησιούχου με τα χρήματα που έχει εισπράξει από Δημόσιο και διόδια (γραμμή 13) και ακριβώς εδώ βρίσκεται ένα πρώτο κραυγαλέο εύρημα: Ο Παραχωρησιούχος έχει εισπράξει περισσότερα χρήματα από τις δαπάνες του, σε πλήρη αντίθεση με τις διακηρύξεις ότι θα χρηματοδοτήσει τα έργα.
• Τη χρηματοδότηση που όφειλαν οι Παραχωρησιούχοι να βάλουν στα έργα με βάση τις Σ.Π. (γραμμές 7,14) υπολογιζόμενη μάλιστα με τρόπο ευνοϊκό γι’ αυτούς, αλλά εν γένει εύλογο, δηλαδή με βάση το κατασκευασμένο έργο. Εάν εφαρμοζόταν ακριβώς η Σ.Π. τότε π.χ. στην Ιονία Οδό μόνο η «δεσμευτική επένδυση» θα ήταν 81 εκατ. ευρώ (αντί για 58 που γράφουμε) και θα όφειλε να προστεθεί επιπλέον ή ακόμη μεγαλύτερη τραπεζική χρηματοδότηση.
• Τις εγκεκριμένες με βάση τη ρύθμιση Χατζηδάκη απαιτήσεις των εργολάβων (γραμμές 8 και 15), οι οποίες όμως –και κάτι δείχνει αυτό- δεν αναγνωρίζονται ως επιλέξιμη δαπάνη για χρηματοδότηση από την Ε.Ε. και άρα βαρύνουν εξ ολοκλήρου τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δηλαδή, κάθε πολίτη.
• Το συνολικό «δώρο» στους εργολάβους (γραμμή 16)...


Ολόκληρο το άρθρο:
Εφημερίδα "Δρόμος της Αριστεράς" (20/4/13)