Οι Τρομοκράτες Τρομοκρατήθηκαν

5/1/2011

Τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών από τη μεριά των εταιρειών και των συμμάχων τους, Υπουργείο Υποδομών και ΜΜΕ, μας βρίσκουν αδιάφορους.

Πρόθεσή τους είναι η τρομοκράτησή μας μπροστά στο φόβο τους για επικείμενη κατάρρευση των διάτρητων συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων.

Η απάντησή μας είναι ακόμα πιο δυναμική:

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΡΕΣ!

Είμαστε 30%, θα γίνουμε 80%...

Εάν η θέλησή τους είναι να νομοθετήσουν για να εισπράξουν τα υπερκέρδη τους, θα μας συναντήσουν σε όλες τις εθνικές οδούς.

Είμαστε προετοιμασμένοι να τους αντιμετωπίσουμε όπου χρειαστεί!

ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ

Στόχος μας η κατάργηση των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης.
===============================================




ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» ΤΗΣ 5/1/2011


Παρακολουθήσαμε σήμερα το πρωί την εκπομπή «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» του τηλεοπτικού δικτύου ΣΚΑΙ όπου μεταξύ των άλλων ασχολήθηκε με το ζήτημα των διοδίων στις Ε.Ο και τις αρνήσεις οδηγών να καταβάλουν το αντίτιμο.
Στην εκπομπή αυτή ελέχθησαν πολλές ανακρίβειες για το ζήτημα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανησυχίες στους οδηγούς που δίκαια αρνούνται να καταβάλλουν το άδικο και παράλογο αντίτιμο των διοδίων που τους ζητείται και το οποίο λίαν προσφάτως αναπροσαρμόσθηκε για άλλη μία φορά κατά παράβαση της σύμβασης παραχώρησης.
Έκπληξη μας προκάλεσε, επίσης το γεγονός ότι  σε μία έγκυρη δημοσιογραφική εκπομπή με μεγάλη ακροαματικότητα, όπως η δική σας,  ενώ κλήθηκε εκπρόσωπος των εταιριών στις οποίες έχει ανατεθεί η εκμετάλλευση των Ε.Ο να καταθέσει την άποψή του, δεν κλήθηκε εκπρόσωπος των κατοίκων της περιοχής μας που βιώνει καθημερινά το πρόβλημα να καταθέσει και αυτός τα επιχειρήματά του,  ώστε ο τηλεθεατής να κρίνει με βάση και τις δυο απόψεις και να εξαγάγει τα συμπεράσματά του. 
Για την αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με τα λεχθέντα στην εκπομπή, διευκρινίζουμε τα παρακάτω:
α) Όντως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μετά από σχετικό ερώτημα του Υπουργείου Υποδομών απάντησε με το από 20-12-2010 έγγραφο του ότι το Υπουργείο δεν κωλύεται να διαβιβάζει τα αναγκαία στοιχεία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που κατά τις εταιρίες αρνούνται να πληρώσουν. Σαν απαραίτητα στοιχεία ορίζονται το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη και η διεύθυνση κατοικίας του και μόνο.

β) Όμως η εταιρία στην οποία έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση της Ε.Ο (παραχωρησιούχος) οφείλει σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στη σύμβαση παραχώρησης να αποδείξει στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου τη διέλευση χωρίς την καταβολή του τέλους διοδίου. Σαν απόδειξη, πάντοτε σύμφωνα με τη σύμβαση, νοείται η φωτογράφηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος με επισημείωση του χρόνου διέλευσης. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν έχει δώσει άδεια για την χρήση της φωτογραφίας όπως λανθασμένα αναφέρθηκε στην εκπομπή.
Αντίθετα για το ζήτημα αναφέρει επί λέξει «… η συγκεκριμένη επεξεργασία πρέπει να γνωστοποιηθεί στην Αρχή σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν 2472/1997 ώστε η τελευταία (η Αρχή) να προβεί σε έλεγχο νομιμότητας».  
Έχοντας λάβει και εμείς από την πλευρά μας γνώση του επίμαχου εγγράφου που απεστάλη από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προς το Υπουργείο Υποδομών, έχουμε δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπίσουμε τις όποιες εξελίξεις.

γ) Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν θεωρηθεί ότι ο σκοπός επεξεργασίας του κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης,  που η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι σύννομος, η διαδικασία που σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης πρέπει να ακολουθηθεί  είναι η εξής :
1) Αποστέλλεται ειδοποιητήριο με το «αποδεικτικό υλικό» που η σύμβαση ορίζει και ζητείται η καταβολή του τιμήματος των διοδίων τελών που δεν πληρώθηκαν ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΤΙΜΟ. Άρα τα λεχθέντα στην εκπομπή περί αποστολής ειδοποιητηρίου με πρόστιμο είναι ανακριβή.
2) Εάν μετά από 15 ημέρες ο ιδιοκτήτης δεν καταβάλλει το αντίτιμο τότε η εταιρία δικαιούται να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής. Το ζήτημα λοιπόν αφορά διαφορά μεταξύ ιδιωτών (εταιρίας – ιδιοκτήτη ΙΧ) και σε καμία περίπτωση όπως ρητά αναφέρει η σύμβαση (Άρθρο 24 παρ. 1.5 (2) (ιι)) δεν επιτρέπεται η «ανάμειξη του Δημοσίου στα θέματα αυτά». Κατά συνέπεια τα λεχθέντα περί αποστολής οφειλών στις ΔΟΥ είναι παντελώς ανακριβή σύμφωνα με τα ισχύοντα μέχρι σήμερα στις συμβάσεις παραχώρησης.
3) Εάν τυχόν η εταιρία προχωρήσει στη διαδικασία της διαταγής πληρωμής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ασκήσουν κατ’ αυτής ανακοπή και ταυτόχρονα αίτηση αναστολής εκτέλεσης αυτής. Νομικοί, κάτοικοι της περιοχής μας, μαζί με τα νομικά γραφεία που συνεργαζόμαστε είναι από καιρό έτοιμοι να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο αυτό. Τα επιχειρήματά μας είναι νομικά και ουσιαστικά βάσιμα  και πλήρως τεκμηριωμένα. Με μεγάλη μας χαρά λοιπόν περιμένουμε να τα εκθέσουμε στο ακροατήριο και είμαστε σίγουροι ότι η δικαιοσύνη θα κάνει το καθήκον της.
Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε τόσο  εσείς όσο και οι τηλεθεατές σας, ότι όσοι αντιδρούν στις συμβάσεις παραχώρησης των Εθνικών Οδών δεν είναι ούτε  άτακτο «μπουλούκι» , ούτε κομματικά  φερέφωνα, ούτε άφρονες νεαροί που εκτονώνουν  την ενέργειά τους στους δρόμους.   Πρόκειται για εχέφρονες ανθρώπους, επαγγελματίες, οικογενειάρχες, ανθρώπους που σέβονται τον εαυτό τους και τους υπόλοιπους πολίτες αυτού του Κράτους και απλά δεν ανέχονται,  έχοντας κάθε νόμιμο δικαίωμα για αυτό,   να χρησιμοποιούνται για τον πλουτισμό κάποιων άλλων.
Τέλος θα ήθελα να σας γνωρίσουμε ότι:
1. έχουν ασκηθεί και εκκρεμούν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας 4 αιτήσεις ακυρώσεως της σύμβασης παραχώρησης που αφορά την παραχώρηση της ΕΟ από Αθήνα μέχρι Λαμία 
2. έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Πολεοδομικού Γραφείου Καπανδριτίου, οι οποίες χαρακτηρίζουν σαν αυθαίρετους τους σταθμούς διοδίων στη ΒΑ Αττική καθώς και άλλες κτιριακές εγκαταστάσεις της εταιρίας επί της ΕΟ. Επίσης εκδόθηκε απόφαση σφράγισης αυτών των σταθμών και εγκαταστάσεων.

δ) Με έκπληξη επίσης ακούσαμε από την εκπομπή περί τοποθέτησης μπαρών που δεν θα ανοίγουν κλπ.

Κατ΄αρχάς το σύστημα μπαρών είναι κατασκευασμένο βάσει προδιαγραφών ώστε να υποχωρεί μετά από πίεση για αποφυγή τραυματισμών σε περίπτωση ατυχηματικής πρόσκρουσης  οχημάτων σε αυτές. Ποιος θα τολμήσει λοιπόν να αναλάβει την ευθύνη τροποποίησης του μηχανισμού αυτού με ενδεχόμενο τις προαναφερθείσες συνέπειες και πόσο νόμιμο θα ήταν αυτό;

Πρέπει να επισημανθεί επίσης, ότι  όποιος απαγορεύει τη διέλευση οδηγού που αρνείται να καταβάλει το τίμημα διοδίων, με τη χρήση της μπάρας ή άλλου μέσου, διαπράττει  το αδίκημα της παράνομης κατακράτησης (άρθρο 325 ΠΚ) που μάλιστα διώκεται κατά την αυτόφωρη διαδικασία.  

Επομένως υπάλληλοι ή προϊστάμενοι των διοδίων που τυχόν θα εφαρμόσουν τη διαδικασία αυτή κινδυνεύουν να βρεθούν κατηγορούμενοι. Ήδη στα διόδια των Αφιδνών έχει ασκηθεί δίωξη κατά υπαλλήλου μετά από μήνυση οδηγού επειδή ακριβώς εφάρμοσε την τακτική αυτή.

Με εκτίμηση 
  
ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΟΝΤΟΥ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΗΣ, ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΑΦΙΔΝΩΝ


6/1/2011