Υπερβάλλοντα ζήλο

και αγωνία επέδειξε στην πρόσφατη συνέντευξη του ο Υπουργός Μεταφορών -Υποδομών και Δικτύων κος Δ. Ρέππας για την πορεία των δημοσίων εισόδων.

Μάλιστα κατά την έρευνα που έκανε, ανακάλυψε επιτέλους την αιτία του κακού που έχει σαν αποτέλεσμα τα δημόσια ταμεία να παραμένουν άδεια.

Οι ‘ένοχοι’ λοιπόν είναι μερικοί χιλιάδες οδηγοί που κινούνται στις Εθνικές Οδούς, που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείας και αρνούνται να καταβάλλουν το κατά την άποψή τους παράνομο και παράλογο τέλος διοδίων που τους ζητείται.

Επειδή λοιπόν δεν εισπράττεται και ο ΦΠΑ που αναλογεί, ο κ. Ρέππας αποφάσισε να καταστρατηγήσει τη σύμβαση παραχώρησης, που το κόμμα του υπερψήφισε στη Βουλή σαν αντιπολίτευση και να μετατρέψει την μη είσπραξη των διοδίων σαν φοροαδίκημα ώστε το τέλος να εισπράττεται από την εφορία.

Η καταστρατήγηση έγκειται ότι οι προβλέψεις του άρθρου 24.1.5 (2) της σύμβασης καθορίζουν με σαφήνεια ότι «Σε κάθε περίπτωση το Δημόσιο δε φέρει την ευθύνη της βεβαίωσης της μη καταβολής και της είσπραξης των διοδίων».

Μετά την συνέντευξη και αφού προφανώς ο κ. Ρέππας ενημερώθηκε για τις προβλέψεις της σύμβασης και τη νομική αδυναμία στο να συνταχθεί και να ψηφιστεί ρύθμιση όπου το κράτος θα αναλάβει το ρόλο του ‘εισπράκτορα’ οφειλών προς ιδιωτικές εταιρείες, ανασκεύασε τις δηλώσεις του.

Όπως αναγράφεται στον ημερήσιο τύπο («ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» 21-5-2010) η ρύθμιση αυτή θα ψηφιστεί το 2013 όταν το δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει πλέον ποσοστό από τα καταβαλλόμενα τέλη διοδίων.

Επειδή όμως κατανοούμε την αγωνία του κ. Ρέππα για την αύξηση των δημοσίων εσόδων καταθέτουμε στη συνέχεια μερικές άμεσης εφαρμογής εισπρακτικές προτάσεις που αφορούν οφειλές της «ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ» εταιρείας που εκμεταλλεύεται την Ε.Ο Αθηνών –Λαμίας, προς το Δημόσιο. Αυτές είναι οι παρακάτω:

- Είσπραξη ποινικών ρητρών ύψους 19.200.000 μέχρι σήμερα, που προέρχονται από καθυστερήσεις παράδοσης οφειλόμενων έργων στην Ε.Ο Αθηνών –Λαμίας. Το σύνολο των κατασκευών αυτών έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2009.

- Επιστροφή στο Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέντων 82.500.000 που καταβλήθηκαν από το Δημόσιο σαν Χρηματοδοτική Συμβολή. Η σύμβαση προβλέπει ότι τα χρήματα αυτά έπρεπε να είχαν δοθεί μόνο εφόσον η εταιρεία ολοκλήρωνε το σύνολο των κατασκευών της προηγούμενης παραγράφου, γεγονός που δεν έχει συμβεί.

- Είσπραξη των προστίμων ύψους 7.485.000 και 8.362.184€ που επέβαλλε η πολεοδομία Καπανδριτίου στη ΝΕΑ ΟΔΟ για κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων παράπλευρα της Ε.Ο στο ύψος της Μαλακάσας και Αφιδνών αντίστοιχα.

Η είσπραξη λοιπόν συνολικά της οφειλής των 117.547.184 Ευρώ και τα δημόσια ταμεία θα γεμίσει την αγωνία του κ. Ρέππα θα μετριάσει και ίσως επιτρέψει στην κυβέρνηση να ανακουφίσει μερικούς χιλιάδες μικρο-συνταξιούχους των 500 Ευρώ που υποφέρουν από την περικοπή της 13ηςκαι 14ης σύνταξής τους.